Afvallen met omega-3

Afvallen met omega-3

do 7 januari 2021 door Lianne van den Bosch

Terwijl de decembermaand de feestmaand is met veel lekker eten en drinken, is januari juist de maand waarin velen weer een gezondere leefstijl willen oppakken en wat kerstkilootjes willen kwijtraken. Hoe kun je deze maand weer op je ideale gewicht komen? Heel simpel: gewoon beginnen met gezonder leven, daar is echt geen streng dieet voor nodig. Let beter op wat je in je mond stopt en beweeg een beetje meer, dan gaat het zeker lukken. Ook omega-3 gaat je hierbij nog extra helpen. Maar hoe? Kun je afvallen met omega-3?

Omega-3 bevordert de vetverbranding

Er zijn verschillende wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar de effecten van omega-3 vetzuren op afvallen. Uit onderzoek blijkt dat aanvulling met omega-3 vetzuren kan bijdragen aan gewichtsverlies, doordat het de verbranding van vet bevordert bij beweging en sport1. Het is bekend dat omega-3 vetzuren en beweging afzonderlijk een positieve invloed hebben op de stofwisseling, maar een combinatie is effectiever. Studies tonen aan dat afvallen wordt bevorderd als naast wat extra beweging ook omega-3 wordt ingenomen in de vorm van visolie of levertraan. Dus trek die wandel- of hardloopschoenen aan, ga er op uit en neem iedere dag een goed omega-3 supplement.

Eten of diëten?

We hoeven er niet om heen te draaien, maar om een gezond gewicht te bereiken is een gezonde leefstijl belangrijk. Simpelweg meer bewegen en gezonder eten! Gezonder eten betekent niet alleen minder eten, maar vooral dat je bewust bent van wat je wanneer in je mond stopt. Kwaliteit, porties en regelmaat zijn belangrijk voor een goede spijsvertering. Denk altijd eerst even na voordat je iets in je mond stopt: is het op dit moment goed voor me? Bewustwording is zeker voor de lange termijn veel effectiever en gezonder dan een dieet! Een dieet gaat vaak uit van het elimineren van bepaalde voedingsstoffen, zoals koolhydraten, maar dat is echt niet nodig. Koolhydraten, vetten en eiwitten: je lichaam heeft deze voedingsstoffen allemaal hard nodig, mits je de juiste kwaliteit kiest natuurlijk!

Succesfactoren voor afvallen

De succesfactoren voor gezond afvallen zijn:

  1. Bewustwording: weet wat je eet, eet niet teveel en eet met regelmaat op vaste tijdstippen. Dat zijn 3 gezonde maaltijden en maximaal 2 gezonde tussendoortjes per dag.
  2. Beweging en sport: beweging zorgt voor extra calorieverbranding. 45 minuten wandelen per dag doet al veel!
  3. Omega-3 vetzuren: door naast extra beweging omega-3 aan je dagelijkse voeding toe te voegen, stimuleer je het afslankproces. Start je dag goed met een lepel levertraan bij het ontbijt: voor een gezondheidsboost én om die kerstkilo’s wat sneller kwijt te raken.

1 Alison M Hill et al. Combining fish-oil supplements with regular aerobic exercise improves body composition and cardiovascular disease risk factors.

  • Möller's Omega-3 Citroen met Superior Taste Award

    Möller’s Omega-3 Citroen

    20,59
    In winkelmand
  • Möller's Omega-3 Naturel met Superior Taste Award

    Möller’s Omega-3 Naturel

    20,59
    In winkelmand
  • Möller's Omega-3 Tutti Frutti met Superior Taste Award

    Möller’s Omega-3 Tutti Frutti

    20,59
    In winkelmand

  • Boek – Fit en Gezond, maar hoe dan?

    Boek – Fit en Gezond, maar hoe dan?

    15,95 4,95
    In winkelmand

afslanken afvallen beweging dieet diëten gewichtsverlies omega-3 sport